::Putaran Bumi::

Wednesday

Bila Saling Tidak Memahami...

My mouth is unstoppable..
people who can accept it.. thank you so very much!!..
people who cannot accept it.. Just GO!.

-----------------------------------------------------------------

Susah untuk memahami seseorang. Aku memang setuju!, bak kata ustaz aku time mula-mula aku belajar subjek Ttransaksi Islam, "KENALI SAYA TAPI TOLONG JANGAN FAHAMI SAYA". Pelikkan ayat ni. pada mulanya aku tak faham maksud dia, jadi aku simpanlah ayat ni dalam kotak kapla otak aku ni.. Setelah 2 tahun lebih, barulah aku memahami ayat ni.

Kalau la aku ikut cakap kawan aku yang sorang tu, "Sycocuko, ko rapat dengan semua orang, tapi hati-hati kekadang ia akan di salah ertikan". Aku dengar tapi aku buat bodoh jer!. Terima Kasih kawan dan maaf coz' aku tak dengar nasihat ko awal-awal dulu...

-----------------------------------------------------------------

Kenapa perlu nak besarkan perkara yang kecil?. Perlu ker sampai nak semua manusia di alam maya tahu.. Perlu ker nak membawa semua sahabat memaki bersama anda?.. Rasanya tak perlu semua itu..

Jika dapat di putarkan kembali ke masa lalu pasti masalah itu tidak akan di ulanginya. Namun, inilah kehidupan dan perlu mengakui kesilapan sendiri dan menerima akibatnya. Betullah jugak orang berkata Khilaf, ayat yang ringkas namun mempunyai maksud dan implikasi yang cukup mendalam..

Pandang ke depan dan melupakan kesilapan adalah jalan terbaik namun ingatan dan luka lama pasti terasa semula apabila di kenang...

URUSAN YANG KECIL AKAN MENJADI BESAR BAGI ORANG
YANG BERJIWA KECIL , MANAKALA URUSAN YANG BESAR
AKAN MENJADI KECIL BAGI ORANG YANG BERJIWA BESAR
(xder kaitan pun dengan posting.. tapi aku suka ayat ni..)

p/s: tak elok untuk berblogging apabila perasaan marah, bengang, malu dan kecewa menyelubungi diri.. rasanya elok jerla aku berundur diri..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...