::Putaran Bumi::

Sunday

Al-kisah Seribu Satu Kenangan

"Friendship is not about how much we care when we are together, 
its about how much we care when we are apart"

Al-kisah pasal aku yang suka join a lot of programme. Tak kisah la program pasal apa, aku join jer. Sebab aku memang suka jumpa orang. Dulu pernah aku berangan nak jadi kerani kaunter bank dengan alasan, boleh jumpa ramai orang. 

Sepanjang aku join program, hanya ada 1 program yang memang berbekas kat hati aku...
(Memang kelakar bila lelaki cerita pasal ni. Sebab semua lelaki nak macho la, cool la tp ni sume kaum2 yang aku anti.. sebab bagi aku mereka poyo, bersikap demikian sebab nak pikat awek!. (x_X)).

Berbalik pasal program ni, masa akhir semester baru-baru ni aku dapat satu mesej dari rakan aku ajak aku masuk baksis. Dengan malasnya aku mengiakan saja tapi aku berat hati nak pergi sebab aku kekurangan wang dan hati aku memang kat rumah (dah lama gila babeng kot xbalik).

Bila tiba time induksi program, aku ponteng. Malas siutt!.. aku tidur jer dalam bilik!. pergi hanya waktu makan.(sebab makan free n sodap). Hanya sekali jer, iaitu time mesyuarat akhir aku pergi (tu pun takut pengarah projek merajuk..).

u guys are awesome
Bayangkan semua yang join program ni, hanya 2 org jer aku kenal, yang len aku ke"blur"an so aku punya mood memang down. Tapi last2 aku memang enjoy habis program ni. Semua team memang sempoi, can cooperate perfectly n i do really enjoy each n every moment, even though ada barang paling bernilai pada aku hilang pada waktu program ni. aku cuba gagah untuk enjoy sebab korang memang happening.

Terima kasih buat mereka, ada banyak perkara aku belajar secara tak sengaja dalam program ni. Benda-benda ni memang membuat aku jadi makin kuat. Sincerity yang mungkin orang lain tak nampak tapi aku nampak walaupun kita semua hanya kenal waktu program itu sahaja. 

Aku memang nak ucap terima kasih bebanyak kat korang.. SUMPAH! aku akan ingat semua benda ni.. 

ikhlas, 

Abang Long

p/s: sorry aku bukanlah seorang yang pandai ekspresikan sesuatu melalui words.. but i try...

2 comments:

Ddila said...

kau pandai ekspresikan sesuatu melalui words.

at least tambah lagi satu kenangan kau kat UUM.

tak mau jumpa kau lagi sem depan..haha,jangan pandai2 extend.

-ilhamArman- said...

hahaha! diriku mengambil masa yang lama untuk tulis benda alah ni... kerna diriku xtaw mcmn nak tuliskannya.. diriku blh ekspresi melalui quote tetapi bukan melalui karangan.. huhuhu

btw, dont wanna come too uum as student anymore.. but i do miss my life over there..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...